2013. november 3., vasárnap

Exkluzív: Újvári Izabella, a sportág nagy reménysége, akit a Bayern is szemmel tart!


Hazánkban még nem ismerik, külföldön azonban már suttogják a nevét a női labdarúgás berkeiben. Nem más ő, mint Újvári Izabella, a magyar női labdarúgás nagy reménysége. A FociClub.hu-nak adott exkluzív interjút, melyben megismerhetitek őt és terveit. Egy nagyon ügyes és ambiciózus lányt ismertünk meg benne, akinek pályafutását ezt követően figyelemmel kísérjük.

- Sokáig atletizáltál, és ha jól tudom igen fényes eredményeket értél el! Mégis hogyan jött a futball iránti szeretet, a változás szele? 
- Igen, másodikos koromban kezdtem el az atlétikát, versenyszinten. Harmadikos lehettem, mikor jött a gyerekszerelem. Az akkori osztálytársamba lettem szerelmes aki a Ferencváros utánpótlásában játszott,és tesi órákon kezdtem el a fiúkkal focizgatni. Ekkor derült ki hogy van labdaérzékem. Később már magam miatt szerettem, és már akkor is azt mondogattam az atlétika a életem, a foci pedig az álmom. A testnevelés tanárom szavaira még most is emlékszem: - "Iza!Görbicz Anitát is úgy fedezték fel, hogy rugdosta a labdát a kertjükben..." - Akkor elhatároztam, hogy én is legalább olyan sportoló szeretnék lenni, mint Anita! Már akkor éreztem, hogy még előttem vannak az atlétika évei, de a későbbiekben a foci lesz az, amivel komolyabb céljaim lesznek!

- Mikor és hogyan derült ki, hogy ügyesen, mondhatni nem hétköznapi módon bánsz a labdával?
- Emlékeim szerint 2011-ben egy iskolai női focitornán voltunk, ahova a tesi tanár nem nevezett be, mert úgy gondolta atléta vagyok, mit értek én a focihoz. Tudni illik, akaratos vagyok és addig nem hagytam békén, amíg bele nem egyezett hogy elkísérjem a csajokat. A meccsek között dekázgattam, trükközgettem, kapura lőttem és oda jött hozzám az akkori válogatott edző. Elhívott a válogatott válogatóra Telkibe. Na akkor kezdtem elgondolkodni, hogy lehet hogy sportágat kellene váltanom.

- Ha jól tudom, otthon érzed magad a freestyle-ban, milyen céljaid, terveid vannak a labdazsonglőrködés ezen fajtájával?
- Egyenlőre szeretném magamból kihozni a legtöbbet nagypályás foci terén,de mellette szeretnék a freestyle focival is komolyabban foglalkozni, egyik célom hogy kint lehessek egyszer a VB-n, és megcélozhassam a dobogó legfelső fokát!

- Szász Kitti elképesztően bánik a labdával, mi a véleményed a magyar lányról?
- Le a kalappal előtte! Amikor megláttam, hogy a videóm alá az ő nevét írták, akkor egyfajta büszkeség fogott el, hogy hozzá hasonlítanak. Szeretnék hamarosan hasonló tudást birtokolni a freestyle-ban, mint amilyen neki van!

- Miként képzeled el a jövődet, a sporté lesz a főszerep, vagy ez megmarad egy hobbinak?
- Kiskorom óta ezzel foglalkozom, az életem részévé vált ,a labda a párom mellett a második szerelmem, mindenképp a sportban képzelem el a jövőmet!

- Korábban voltak-e ajánlataid kluboktól, ha igen, akkor itthonról, vagy külföldről kerestek meg és miért nem játszol még csapatban?
- Kaptam ajánlatokat több magyar klubtól is mint pl. az MTK, Fradi, UTE, de nem akartam elkötelezni magam sehova. A fiúkkal való edzések, edzőmeccsek többet jelentenek nekem fejlődés szempontjából, és a pálya is közelebb van.Valamiért úgy éreztem, ha valahova leigazolok, az külföldön fog megtörténni. Talán nem is kell rá olyan sokat várni...

- Miként tartod magad formában, hol és hogyan edzel, illetve mennyi időt fordítasz rá?
- Jelenleg Gödöllőn edzek az U21-es és U17-es fiúkkal, de egy-két alkalommal beállok a lányokhoz is. Néha lemegyek kondizni, de nem rendszeresen. Ritkán telik el úgy nap, hogy ne sportolnék valamit. Ha hétvégén úgy van időm, elmegyek futni, vagy kimegyek a pályára és saját magamnak tartok edzést. Amikor csak tehetem,a sportba fektetem az energiámat.

- Említetted, hogy külföldre igazolhatsz. Elárulnád, melyik bajnokság, illetve azon belül mely csapat lehet a célállomás, ahol megkezdheted profi karriered?
- Tavaly nyár óta tervben van hogy próbajátékra megyek külföldre. Többek között ezért sem szerettem volna leigazolni hazai csapatba, hogy ne legyen gond az átigazolással és szabadon igazolható legyek. Lett volna lehetőségem kimenni a Bayern München női csapatába próbajátékra, csak ez a dolog sérülés miatt meghiúsult. Jövő héten egy másodosztályú csapatba megyek próbajátékra Lipcsébe, és igyekszem a lehető legjobb formámat hozni!

Őszi Ádám

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése