2014. február 5., szerda

Thiago Alcántara: "Változtatnom kellett egy kicsit a Barcelona-stílusomon..!"

Thiago Alcántara nagyon jól érzi magát Münchenben, egyre jobban beilleszkedik a csapatba és helyet kap a korábbi barcelonai sikeredzőtől Pep Guardiolától, akinek külön kérése volt a 22 éves középpályás megszerzése. 

Guardiola mindig is tisztában volt Alcántara képességeivel, hiszen az ő keze alatt pallérozódott a katalán klubnál, ám Xavi és Iniesta mögött igen kevés játéklehetőséghez jutott, ez pedig a váltáshoz vezetett. Hogy jó döntést hozott-e az ifjú titán? Erre mindenki azt felelte, majd az idő eldönti! Nos, úgy látszik az idő jól dolgozik, egy új csillag van születőben...

A spanyol válogatott középpályás a hétvégi Frankfurt elleni bajnoki legjobbja volt, a mérkőzést követően a TZ-nek pedig a következő képen nyilatkozott - "Változtatnom kellett egy kicsit a Barcelona-stílusomon, amikor idejöttem. Ez egy más típusú futball, de emiatt csak fejlődtem mint játékos."

"Néhány volt barcelonás csapattársam meglátogatott már. Jól érzem magam itt, és nekik is ezt mondtam. Nem voltak elvárásaim, amikor csatlakoztam a Bayernhez. Soha nem gondoltam, hogy minden ilyen tökéletesen szervezett lesz."

Alcantará nem csupán a meccs legjobbja lett, hanem egy Bundesliga rekordot is bezsebelt azzal, hogy a Frankfurt elleni meccs során 185 alkalommal ért a labdába. Ezzel csapattárást Bastian Schweinsteigert szorította le a dobogó első fokáról és lett az új rekord tulajdonosa. - "Nem igazán érdekel, hányszor érek labdába. Ami nekem számít, az az, hogy megértsem a csapattársaimat a pályán. Lassacskán rájövök, hogy a srácok hogyan viselkednek bizonyos helyzetekben, s hogy hova szeretnék kapni a labdát. Ez fontos a számomra."

Vajon mennyire fájhat most a katalán sportvezetők, szurkolók szíve? Szinte egészen biztos, hogy Thiago egy nagyszerű megoldás lett volna az immáron kiöregedő félben lévő Xavi pótlására...

Őszi Ádám

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése