2014. november 5., szerda

Exkluzív interjú a Hollandiában játszó magyar támadóval

Pár nappal korábban Szalai Attilát a Rapid Wien magyar utánpótlás-válogatott védőjét ismerhették meg, most pedig Varga Szabolcsot kaptuk mikrofonvégre. A 19 esztendős magyar támadó beszélt a kezdetekről, próbajátékairól és arról, jelenleg hogyan áll karrierje a Heerenveen csapatánál. Elárulta rövid, illetve hosszútávú terveit és azt is megtudhattuk, ki a példaképe.



- A Videotonnál szerezted meg a labdarúgás alapjait, majd a Kubala akadémiára (Vasas) tetted át székhelyedet 12 évesen. Mi volt a váltás oka? 
- Nagyon sokat köszönhetek a Videotonnak. Ott kezdtem el focizni, de aztán 12 évesen megkeresett a Kubala Akadémia hogy lenne egy lehetőség és a családommal úgy gondoltuk, hogy az akadémiai élet jobban segítheti a fejlődésem, ezért döntöttünk a Kubala akadémia mellett.

- A Vasas utánpótlásában játszottál, amikor több próbajátékra is hívtak. Előbb jelenlegi klubod a Heerenveen tesztelt, majd az Ajaxnál is megmutathattad tudásodat. Ezen próbajátékok miért nem vezettek eredményre?
- A heerenveeni próbajátékom sikeres volt. A klub vezetői jeleztek, hogy szívesen látnának, aztán utána sajnos nem sikerült az átigazolás. Az Ajaxnál más volt a helyzet, ott a próbajátékom második napján megsérültem és sajnos nem tudtam tovább edzeni így hazautaztam.

- Miért nem jött össze elsőre a heerenveeni átigazolás, illetve az Ajax a későbbiekben nem is keresett?
- A Heerenveen  és a Vasas nem tudott megegyezni, de a hollandok továbbra is figyelemmel kísérték a pályafutásomat. Az Ajaxról pedig tudni kell, hogy a világon talán a legjobb utánpótlás neveléssel rendelkeznek, több ezer gyereket figyelnek világszerte és nagyon nehéz odakerülni. Sajnos a sérülésem rosszkor jött, így nem tudtam megmutatni magam.

- Utólag van ezért benned hiányérzet?
- Talán csalódottság, hiszen pár évvel ezelőtt rengeteg sérülés hátráltatott, és mint tudjuk, az sose jön jókor. Akkor tényleg a legrosszabb időben jött.

- Olaszországban is kíváncsiak voltak tehetségedre, az AS Roma és a Vasas már meg is állapodott, itt azonban jött egy fordulópont! Hirtelen aláírtál az MTK-hoz! Mi zajlott a háttérben, miért ezt a döntést hoztad abban a pillanatban?
- Ez egy hosszú történet. November elején szerepeltem az AS Románál próbajátékon és megfeleltem. A két csapat felvette a kapcsolatot egymással, ám egészen sokáig január végéig elhúzódott a dolog. Ekkor én aláírtam az MTK-hoz, ugyanis semmi konkrétum nem jött Romából.

- Az AS Roma azóta sem keresett? Megszakadt a kapcsolat?
- Igen, a kapcsolat megszakadt és azt, hogy pontosan mi lehetett a gond nem tudom.  Ezzel mar kár foglalkozni, örülök, hogy itthon egy neves klubban az MTK-ban játszhattam.

- Első NB I-es gólod a Mezőkövesd kapujában landolt, hogyan emlékszel vissza erre a pillanatra? 
- Az első felnőtt csapatom az MTK volt rengeteget tanultam a játékosoktól és az edzőktől. Érettebb lett a játékom. Az első NB I-es gólomra úgy emlékszem vissza, hogy az első és az utolsó labdaérintésem volt a meccsen, amikor Bese Barni beadta a labdát és én érkeztem a hosszún. Tényleg leírhatatlan érzés volt, nagyon sokat jelentett az a gól és a mai napig szívesen emlékszem vissza rá.

- Egy esztendő után és mindössze 9 NB I-es mérkőzéssel a hátad mögött jött a külföldi kaland! A Heerenveen bejelentette 4 és fél éves szerződtetésedet. Hogyan jött a lehetőség? 
- A  kapcsolatot a próbajátékot követően nem tartottam velük. Egyszer csak jött a telefon, hogy jönnek megnézni a Puskás Akadémia elleni meccsen. Azon a találkozón gólt fejeltem és rögtön a meccs után mondták, hogy szeretnék, ha ott folytatnám a pályafutásomat.  Felvették a kapcsolatot az MTK-val és Domonyai Lászlóval, leültük és átbeszéltük a dolgokat. A klubnak és nekem is nagyon jól jött ez a lehetőség.

- Bemutatkozásod a Heerenveen első csapatában még várat magára, a padon rendre feltűnik a neved. Hogyan telnek a hétköznapok, mikor jöhet el debütálásod pillanata?
- Folyamatosan az első csapattal készülök és szerencsére az utazó keretbe is odaférek. Az edzőm sokat segít, sok tanácsot ad. A bemutatkozás bármelyik hétvégén bekövetkezhet, én megteszek mindent, hogy ez megtörténjen.

- Otigba Kenneth személyében van egy magyar csapattársad. Segítette a beilleszkedésedet? Milyen viszonyt ápoltok?
- Kenny rengeteget segített nekem az elején, nélküle nagyon nehéz lett volna. Jó viszonyt ápolunk, sok mindent csinálunk együtt az edzéseken kívül.

- Otigba esetében kényes és egyre fontosabb kérdés a válogatottság, Nigéria, vagy Magyarország! Nem szoktatok erről beszélgetni? Nem csábítod?
- Kenny erről nem szokott beszelni és igazából nem is kérdezem, hiszen ez az ő dolga, ő tudja, hogy mit szeretne.

- Apropó, ha már a válogatottnál tartunk! Szépen lépkedsz az utánpótlás ranglétrán, sőt a neved feltűnt Dárdai Pál bő keretében is! Felkeresett a kapitány, beszéltetek?
- Nagyon boldog voltam, amikor bekerültem a bő keretbe. Nem hittem volna, hogy ennyi idősen odakerülhetek, számításba jön a nevem. Személyesen nem beszéltem még Dárdai Pállal, de sok jót hallottam róla.

- A jövőt tekintve milyen hosszú, illetve rövidtávú terveid, célkitűzéseid vannak?
- A rövidtávú terveim között szerepel, hogy bekerüljek a Heerenveen csapatába és folyamatosan játsszak, jó teljesítményt nyújtsak, ez a fontos. Persze mindenkinek vannak álmai hosszabb távon én is szeretnék felnőtt válogatott lenni és top bajnokságban játszani, de elsősorban Heerenveenben kell bizonyítanom.

- Ki a kedvenc focistád, illetve a példaképed?
- Iniestát nagyon nagyra tartom. Ahogy lát a pályán és amilyen megoldási vannak...! Igazi zseni és olyan játékos, akire a fiatal játékosok felnézhetnek. Igazi példakép.

- Melyik a kedvenc bajnokságod illetve klubcsapatod?
- Kedvenc bajnokságom a spanyol, míg kedvenc csapatom a Barcelona. A bajnokság egyre erősödik az Atletico Madrid, a Villareal, és a Valencia is képes meglepetéseket okozni. A Barca  álomszerű, technikás, rövid passzos játékot játszik.

Őszi Ádám

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése