2015. június 23., kedd

Ilyen a világon nincsen! - De mégis...

Percek óta a monitort bámulom és azt kértem asszonypajtástól, hogy csípjen meg. Mondom ilyen nincsen! Valamit elírtak, megnézem másutt is...! De nem szerkesztői hiba, Brazília tényleg megverte Horvátországot a Vízilabda-világliga 2015-ös bergamói tornájának első játéknapján. Még mindig nem tértem magamhoz, bután bámulom a monitort, miközben pötyögök a klaviatúrán, igen pont azt, amit ebben a pillanatban olvasol.

Hogy lehet ez? Alapvetően nem voltam rátekeredve a vízilabda világára és magára erre az eseményre az elmúlt hetekben, ám felkészülési eredményeket láttam és tisztában vagyok a csapatok erőviszonyával. A vízilabda az a sportág, melyben kiütköznek a különbségek, s a meglepetés ritkább mint a szökőév. Van egy bizonyos elit, azon belül bármi megtörténhet, s a szakadékból hiába nyúlnak fel csapatok, a perem túlságosan magasan van. Brazília azonban ma elkapta ezt a peremet, a kérdés, hogy meddig tudja megtartani. 

Alap esetben 6-8 gólos horvát győzelmet simán várhattunk volna, s bizonyára szoros mérkőzésre sem sokan számítottak. De hogy brazil győzelem!? Milyen brazil győzelem! Az olimpiai bajnok horvát csapat hálójában 17 alkalommal pihent meg a háló, válasz pedig csak 10-szer érkezett. Igen, hét gólos különbség egy olyan sportágban, mint a vízilabda egy esélytelen csapat számára. 

A horvát vízilabda válogatott nem kapott 17 gólt mióta én az eszemet tudom, még olyan csapatoktól sem, mint Szerbia, vagy éppen a magyar válogatott. Mi történt a bergamói éjszakában, kérdem én úgy, hogy nem láttam a mérkőzést és nem tudok semmit, csak arra a tudásanyagra hagyatkozom, mely a fejemben van, mely tudatom számára reális képet fest.

Apropó Horvátország és Brazília! Csak hogy jelezvén a két nemzet közti különbséget: Három évvel ezelőtt a 2012-es Világliga csoportmérkőzésein 20-3-ra nyertek déli szomszédaink...! 

Számtalan kérdés, okfejtés, összefüggés és miegymás kevereg a fejemben, a vízilabdáról, a sportág fejlődéséről..., de ezeket most nem vetem lapra, mert vár a labdarúgás "Száguldó Cirkusza"!

Őszi Ádám

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése