2015. december 17., csütörtök

Interjú: A Heerenveen magyar labdarúgójával beszélgettünk!

Karrier, lehetőségek, öröm, bánat, tervek és motiváció, ezekről a dolgokról beszélgettünk Varga Szabolccsal a Heerenveen labdarúgójával, aki jelenleg idehaza az MTK sikereiért harcol, s minél több tapasztalatot szeretne szerezni a felnőttek között.  

- Kicsivel több, mint egy esztendeje beszélgettünk legutoljára egy interjú keretein belül. Akkor rendre a Heerenveen első csapatával edzettél, ott voltál az utazó keretben és a debütálás kapujában. Ez azonban elmaradt, a nyáron pedig hazatértél az MTK-hoz kölcsönjátékosként egy szezonra. Mi történt? 
- Igen egy évvel ezelőtt óriási lehetőség kapujában álltam azzal, hogy egy holland első osztályú csapat tagja lehettem. Sokat tanultam sokat fejlődtem de valami mégis hiányzott. Talán a felnőtt bajnokságban, közegben való edződés, tapasztalat. Úgy éreztem, ha hazajövök egy évre kölcsönbe, akkor itthon tényleg felnőtt játékos válhat belőlem.  Reményeim szerint úgy térek vissza Hollandiába, hogy már nem csak a kispadon számolnak majd velem.

- A kölcsönszerződés a saját döntésed volt, te kérted erre a Heerenveen illetékeseit? 
- Leültünk a csapat vezetésével és az edzőkkel, megbeszéltük, hogy talán ez lenne számomra most a legjobb, leghasznosabb. Fiatal játékosok esetében megszokott, hogy a fejődés érdekében kölcsönadják őket, s mindenki próbál úgy visszatérni, hogy be tudjon épülni a csapatba és bizonyítson.

- Nem félsz attól, hogy nem lesz visszaút és megragadsz a magyar közegben?
- Szerintem ez játékosfüggő, aki nem szeretne megragadni az úgyis keményen fog edzeni és nekem óriási motivációt ad, hogy nyártól újra Hollandiában leszek. Szeretnék bizonyítani a Heerenveen szakemberei számára, de természetesen idén első az MTK! Nagyon sokat köszönhetek a csapatnak és szeretnem ezt meghálálni.

- Miért az MTK és miért nem egy alacsonyabb osztály holland gárda? Voltak netán más alternatívák?
- Volt szó a holland másodosztályról és más magyar elsőosztályú csapatokról, de konkrét megkeresés csak az MTK-tól érkezett, én pedig örömmel csatlakoztam a csapathoz.

- Hogyan értékeled az MTK-ban eltöltött eddigi időszakot? 
- Legfontosabb szempont a játéklehetőség volt, amikor hazaérkeztem. A nyári U20-as világbajnokságról ugyan lemaradtam, de sikerült visszaverekednem magam az U21-es keretbe, ez pedig idén nagyon fontos volt számomra. Az MTK-nál jobban kell koncentrálnom a kapu előtt, hiszen többször a kapufát találtam el és volt hogy hibáztam ziccerben.

Őszi Ádám

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése