Egy szurkolói hang... százak,
ezrek segélykiáltása...
Egy rövid gondolattal kezdeném, egyszer,
majd visszanyal a fagyi...! Komolyra fordítva a szót, ja hogy az előbb is az
volt, átlagemberi szemmel olyan tendenciát folytat az MKB Veszprém
kézilabdacsapatának vezetése, mely inkorrekt a szurkolókkal szemben,
egyre szemet szúróbb, a klubvezetés pedig nem keresi a megoldásokat, csak
zsebre teszi a szegény magyar szurkoló pénzét!
Szegény magyar szurkoló!
Apropó! Ja, hogy a szegény magyar szurkoló,
az átlagember, az igazi szurkoló már nem is tud Veszprém mérkőzésekre járni,
mivel a pénztárcájának nem felelnek meg a klub által kibocsátott jegyárak.
Persze nem volt ez mindig így, vissza kell menni az időben, s nem is olyan
régen még egész tűrhető (akkor sem olcsó) de tűrhető kompromisszumképes
összegek forogtak. Most már egy BL-csoportmeccsre (Flensburg) is 8600
forintos kapu mögötti jegyárat kóstálhatunk, mely újabb erős árnövekedés. Itt
pedig halkan jegyezném meg, hogy Celjébe, idegenbe, harmad annyiba sem kerül
egy jegy, de még Németországban is sokszor fél áron lehet belépőkhöz jutni...!
Az átlagkeresetek és az anyagiak között pedig ég és föld a különbség.
A felsőbb rétegé lett az MKB Veszprém...,
csak amikor majd szurkolni kell, veszett
vadként belehajtani a győzelembe a csapatot, ott nem a pénz,
hanem a szív hiánya fog látszani a lelátón...
Tavaly utoljára a Szeged elleni hazai
bajnokin voltam Veszprém meccsen, utána a szezon vége felé érve már
megfizethetetlenek voltak a jegyárak, az átlagember számára. Sok mérkőzésen
voltam, leírhatatlan hangulatot tapasztaltam, tavaly azonban egy roppant
negatív dologgal szembesültem, a korábbi atmoszféra a múlté lett, elkezdett
elszínházasodni a lelátó, s aki igazi atmoszféra fanatikus, mint én, az ezt
roppant hamar megérzi.
A szurkolók vannak a klubért (sajnos ez
egyre inkább anyagi vonzatra tevődik át), de a klub nincsen a szurkolókért...
Jómagam és több ismerősöm is megerősítette
azon tapasztalatot, melyet most "pergamenre" vetek, avagy a
klubvezetés nem kezeli megfelelően a szurkolókkal történő kommunikációt. Privát
üzenetekre, kérdésekre nem válaszolnak, ahogy a mail fiókban is többnyire csak
kimenő üzenetet találunk. Pedig csak olyan kérdésekről van szó, miszerint
lesz-e a négyes döntőre közös utazás, mikortól lehet megváltani a jegyet
stb...! Egész egyoldalú, elvárásokkal teli kommunikációt tapasztalunk sok
esetben.
A vidéki szurkoló nem szurkoló!? Avagy a
jegyvásárlásban rendre hátrányt szenved az, aki nem Veszprémben, vagy környékén
él. Megoldást kérünk a klubtól, kidolgozott, ésszerű struktúrát, ez nem
labdarúgás...!
Új arénára lenne szükség, az MKB Veszprém
kinőtte "új" 2008-ban átadott otthonát!
Röviden megfogalmazva és a föntiekkel is
egybe boronálva, kicsi lett a csarnok, ám azon a kicsin egyre nagyobb pénzt
akar kaszálni a klubvezetés! El kellene gondolkozni egy új, nagyobb
befogadóképességű létesítmény megépítésén. Ezen tendencia évek óta adott,
szívesen vennék egy választ a klubvezetéstől, egy közleményt, miszerint ha
épül, akkor mikor, ha pedig nem, akkor miért nem!? Az 5000 férőhely roppant
kevés lett...
ui: amellett pedig, hogy a Kiel ellen a
jegyár a plafont veri, mi az a mindössze 300 jegy, melyre hasra ütve mondok
valamit, 3000 szurkoló pályázott...! Elkelt, s csak azoknak volt esélye, akinek
a pénze mellett abban a 15 percben volt ideje számítógép előtt ülni...
Kérném a klubvezetést, hogy ne olyanok
legyenek, mint a magyar politikusok, ne söpörjenek mindent a szőnyeg alá, ami
kellemetlenen, hanem keressünk közösen megoldásokat, hiszen a szurkoló és a
klub szorosan összefonódik!
Őszi Ádám egy fanatikus, ám roppant
elkeseredett MKB Veszprém szurkoló